חמישה מתכונים שיעזרו לכם לחזור לשגרה

1.חליטה להגברת קשב וריכוז

צמחים: לואיזה, פשתה, שורשי ויטניה ועלי רוזמרין.
לוקחים כפית לואיזה, כפית פשתה שרועה, כפית שורשי ויטניה וכפית עלי רוזמריןומשרים אותם במשך לילה שלם בתוך חצי ליטר מים. בבוקר שלאחר מכן מרתיחים את הצמחים והמים עם מכסה סגור במשך 10 דקות. מסננים את העלים, מוסיפים מעט לימון ודבש ומכניסים לתרמוס שהילד יקח לבית הספר או לגן. לימים החמים בשנה, ניתן גם להכין את החליטה ערב לפני, להכניס למקרר ולקחת בבוקר חליטה קרה בבקבוק.
כדאי לעודד את הילדים לשתות מהחליטה במהלך כל היום ובמקרים של היפר אקטיביות על רקע ADHD התמדה בשתיית החליטה אף תוכל למנוע שימוש בריטלין.

2. אנהלציה לשינה טובה

צמחים: פרחי לבנדר, עלי מליסה ועלי נפית החתולים.
בזמן ארוחת הערב המשפחתית, מבשלים בסיר קטן על אש נמוכה חופן פרחי לבנדר, כף עלי מליסה וכף עלי נפית החתולים. שאיפת האדים המתפזרים בבית ייגרמו לילדים להיות נינוחים יותר ולהיכנס למצב מנוחה וריכוז כמו שינה או הכנת שיעורי בית. גם להורים מומלץ לשאוף מהאדים ולהנות מתחושת רוגע ונינוחות.

3. שייק להגברת האנרגיה

צמחים: עלי סירפד, ספירולינה יבשה וג'וג'י ברי.
לצד ארוחת הבוקר ואפילו במקומה, נכין שייק פירות וצמחים עשיר במיוחד שיעניק לילדים אנרגיה להתחיל יום חדש במלוא המרץ. נחלוט במעט מים פושרים כפית עלי סירפד יבשים וכפית ספירולינה יבשהבמשך מספר דקות. נכניס למיקסר את החליטה שהכנו, שלושה תמרים (זן מג'הול), כפית גוג'י ברי, חצי תפוח, חצי בננה, חצי כפית קינמון טחון ומעט קרח ומיץ תפוזים. שתיית השייק תשאיר את הילדים שבעים ומלאי אנרגיה עד לארוחת עשר ותמלא אותם באנרגיה ליום הלימודים החדש. מומלץ גם להורים לפני יום עבודה!

4. סירופ לחיזוק מערכת החיסון

צמחים: פירות סמבוק, עלי זית, שורשי אכינצאה, עלי קורנית, פרחי סמבוק, קליפות קינמון ושורש של ג'ינג'ר יבש.
נכין סירופ טבעי שיחזק ויחסן את הילדים לקראת עונת המעבר והחורף שמביאים עימם וירוסים ושפעות שכמעט שכחנו מקיומם בקיץ החם. מכניסים לסיר עם ליטר מים את המרכיבים הבאים: 50 גרם פירות סמבוק, 50 גרם עלי זית, 50 גרם שורשי אכינצאה, כפית עלי קורנית, כפית פרחי סמבוק, מעט קליפות קינמון ושורש אחד של ג'ינג'ר יבש. מרתיחים את המים והצמחים במשך עשר דקות עם מכסה סגור ולאחר מכן מכבים את האש. מצננים את המרתח ומסננים את הצמחים. מוסיפים 250 גרם דבש טהור ומערבבים היטב. מעבירים את הסירופ שיצרנו למיכל או בקבוק נוח למזיגה ומאחסנים במקרר.
גם הפעם הסירופ יתאים לילדים ולהורים. בכדי לחסן את הגוף נמליץ לצרוך מהסירופ בכל בוקר חצי כפית לילד וכפית למבוגר. במידה ומתחילים תסמינים של התקררות או שפעת, נמליץ על צריכה של חצי כפית בכל שעתיים לילד וכפית למבוגר באותה תדירות.

5. עיסוי הרכות לחידוד יכולת הזיכרון

צמח: עלי הזעתר (אזוב מצוי)
נשתמש בעלי הזעתר בכמה דרכים על מנת לחדד את הזיכרון לפני יום לימודים, מבחן או אירוע חשוב אחר. במהלך הלילה נשרה חופן עלי זעתר יבשים או טריים בשמן זית אמיתי. בבוקר, לפני היציאה לבית הספר, הושיבו את הילדים לחמש דקות ועסו להם את הרכות עם השמן. התמורה תהיה שיפור יכולת הזיכרון והלמידה בשל השפעתו של הצמח על זרימת דם אל הראש.
טיפ נוסף הוא שילוב הזעתר (אזוב) באוכל שהילדים לוקחים לבית הספר. הזעתר מסייע לחזק את יכולת הלמידה והזיכרון ושיפור תהליכי עיכול ותחושת שובע. ניתן להכין פיתה עם זעתר, כריך עם גבינה וזעתר, ירקות עם זעתר, חביתה עם זעתר ועוד.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות